Sıkça Sorulan Sorular

                                                     
-Kurumsal E-posta almak istiyorum bunun için ne yapmalıyım ?
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı E-posta Sistem Yöneticisinden ıslak imzalı başvuru formu karşılığında kurumsal e-posta hesabınızı alabilirisiniz 


-Üniversitenin İnternet Hizmetinden Nasıl Yararlanabilirim ?
Üniversite İnternet hizmetinden yararlanabilmek için öncelikle kurum içinde iken Local (Kablolu) yada Wifi (Kablosuz) bir ağa bağlandıktan sonra kayıt sayfasından kayıt yaptırmanız  gerekmektedir.
Kayıt yaptırdığınızda İnternet erişim şifreniz SMS olarak tarafınıza sistem tarafından gönderilecektir. Kayıt olmak için Tıklayınız.

-Akademik yada İdari bir pozisyonum yok buna rağmen E-İmza Alabilirmiyim ?    
Evet Alabilirisiniz. Lakin kart okuyucu ve sertifika yüklü sim kart ücreti tarafınızca ödenecek şekilde başvurunuz alınır. Kurum E-İmza başvuru sorumlusu (Bilgi İşlem Daire Başkanı) ile görüşüp başvurunuzu yapabilirsiniz.

-Kurumsal E-Posta şifremi unuttum yada kayıp ettim ne yapmalıyım ?
Kurum E-Posta Sistem Yöneticileri (Bilgi İşlem Daire Başkanı ve Şube Müdürü) ile iletişime geçerek E-posta şifrenizi sıfırlayabilirisiniz.İletişim için dahili 1250 ve 1262

-ÜBYS ve Web Sayfasındaki profil fotoğrafımı nasıl güncelleyebilirim ?

Profil fotoğrafınızın güncellenmesi için arka fonu düz bir renk (Beyaz tercih edilir) olan profil fotoğrafınızı bidb@ardahan.edu.tr E-posta hesabına açıklama metni yazarak gönderiniz.Gönderilen foto uyguluğuna bakılarak ÜBYS sistemine yüklenecektir.ÜBYS sistemine yüklenen fotoğrafınız kısa süre sonra Web Sayfasında görünür duruma gelecektir.

-ÜBYS üzerinde işlem yaparken sistem hataları alıyorum. Ne yapmalıyım ?
ÜBYS Servis Talep Takip Sistemine yaşadığınız sorunun seneryosu ve ekran görüntüsü ile birlikte servis talebi açmanız ve açtığınız talebin takibini sistem üzerinden yapmanız gerekmektedir.
Sistem üzerinden yapılcak bilgilendirme mesajları ayrıca kurumsal E-posta hesabınıza Mail olarak gelemektedir.

-Elektronik İmzam geldi bundan sonra ne yapmalıyım ?
1)  www.kamusm.gov.tr web sayfasından Online İşlemler kısmını tıklayınız.E-Devlet kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş yapınız.
2) Açılır sayfada NES İşlemlerini tıklayınız. Buradan PİN Kilidi Çözme/PİN Oluşturma butonunu tıklayınız.
3) Açılan sayfada belirtilen programı indirip kurunuz.Yine aynı  sayafadaki Doğruma Kodunu kopyalayınız ve açılan programa yapıştırınız.
4) E-İmza kart okuyucunuzu uygun bir USB portuna takınız.Açılan programda sertifikanızı seçiniz ve rakamlardan oluşan 6 haneli PİN kodunuzu oluşturunuz.
5) Açılır küçük alanda sistemin telefon numaranıza göndereceği SMS Kodunu bu alana girerek işleminizi sonlandırınız. 
Bu işlemleri kendiniz yapamayacak durumda iseniz Bilgi İşlem Daire Başkanlığından Uzak Masaüstü bağlantısı yöntemi ile Teknik Destek alabilirisiniz. Dahili 1261 , 1262


-Kurumun verdiği Bilgisayar (Masaüstü,Notebook,Tablet vb.) bozuldu veya performansı çok düştü ne yapmalıyım ?
Bilgisayarı (Masaüstü,Notebook,Tablet vb.) fiziki olarak Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Donanım Birimine arıza kayıt formu karşılığında teslim ederek servise gönderilmesini,onarılmasını veya donanım yükseltmesi isteyebilirisiniz.

-Üniversiteye ait Lojmanda ikamet ediyorum kurum internetinden nasıl faydalanabilirim ? 
 VDSL uyumlu bir adet internet modemi tarafınızca temin edilerek  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Sistem Network Birimine getirilerek modem İP ayarları yaptırıldıktan sonra kullanım sağlayabilirisiniz.

-Yemekhane hizmetinden faydalanmak istiyorum kartlı ödeme sistemi  için gerekli kimlik kartını nasıl alabilirim ?
Bilgi İşlem Daire Başkanlığı Web Sayfasından Başvurular Menüsünden Yemek Kartı Başvurusu tıklayarak işleminizi gerçekleştirebilirisiniz Başvuru için Tıklayınız. Kimlik kartınızı ilgili anlaşmalı Banka Şubesinden  teslim alabilirisiniz.Bilgi için dahili : 1261